https://padlet.com/naszsuperprojekt/1rogf4o1trk6
RELACJA Z MOBILNOŚCI DYREKTORA JAKO UCZESTNIKA PROJEKTU ERASMUS+
Kurs w Rzymie 5 – 7 lipca 2021 w zakresie przywództwa w szkole, trwający 5 dni szkoleniowych, obejmujący zajęcia wykładowe i warsztatowe w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych, analizy problemu, innowacji pedagogicznych, konstruowania projektów oraz użytkowania platform edukacyjnych np. Edmodo, Blendspace, promujący działania szkoły oraz Kraków na forum dyrektorów szkół europejskich.
W czasie mobilności odbyła się również integracyjna wędrówka po mieście szlakami kultury oraz wizyta studyjna w renomowanym liceum, służąca zapoznaniu się z dobrymi praktykami oraz systemem edukacji Włoch.
SZKOLENIE NA MADERZE 17-22.02.2020
Kolejne trzy osoby wzięły udział w 6-dniowym szkoleniu organizowanym przez portugalską firmę 21 Knowledge na pięknej wyspie Maderze. Szkolenie Teaching in a 21st Century School miało na celu przedstawić nam rozwiązanie technologiczne możliwe do wykorzystania w zmieniającej się szkole.
Poznaliśmy nowe aplikacje wykorzystujące elementy rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej tj. curiscope virtual tree, quivervision.com. Wykorzystywaliśmy kody QR oraz korzystaliśmy z narzędzi google przeznaczonych dla edukacji typu classroom.
Duży blok zajęć poświęcony był portalowi eTwinning. Poznawaliśmy jego możliwości, dzieliliśmy się zdobytym już doświadczeniem, wymieniliśmy się nowymi kontaktami. Zrodziło się również kilka nowych projektów, które być może uda nam się wspólnie zrealizować.
Mieliśmy okazję poznać rzeczywistość portugalskich szkół. Uczestnicy szkolenia podzieleni na mniejsze grupy zwiedzili szkołę podstawową, średnią i techniczną. Obserwowaliśmy lekcje oraz rozmawialiśmy z nauczycielami. Przyglądaliśmy się, w jaki sposób realizując kolejne projekty rozwijane są umiejętności STEM Education (Science, Technology, Engineering and Mathematics) oraz STEAM Education (Science, Technology, Engineering, the Arts and Mathematics).
Duże wrażenie zrobił na nas projekt przygotowany przy współpracy z firmą Samsung, umożliwiający wyposażenie wszystkich uczniów klas 5. w tablety. Widzieliśmy, jak odbywają się lekcje, z jakich zasobów mogą korzystać nauczyciele.
Szkolenie odbywało się na pięknej, egzotycznej wyspie Maderze. Organizatorzy zadbali też o to, abyśmy mogli poznać jej najpiękniejsze zakątki, zwyczaje karnawałowe oraz przysmaki kuchni.
SZKOLENIE NA TENERYFIE 26.01-01.02.2020
Na przełomie stycznia i lutego 2020r. trzy nauczycielki z naszej szkoły uczestniczyły w tygodniowym kursie „Gamification” organizowanym w Santa Cruz na Teneryfie przez chorwacką organizację Pricalica.
Oferta była naprawdę wszechstronna. Pierwsza część kursu obejmowała gry dramowe służące rozwijaniu kompetencji interpersonalnych oraz samoświadomości wraz z podbudową teoretyczną ich roli i zastosowania.
Druga część poświęcona była grom i aplikacjom opartym na technologii informatycznej (min. Kahoot i Plickers), które można zastosować w zasadzie na każdym etapie edukacyjnym. Umożliwiają one nie tylko rozbudowę warsztatu pracy nauczyciela, ale również uatrakcyjnienie zajęć dydaktycznych i wychowawczych zarówno uczniom, jak i prowadzącym.
Poza ofertą kursu uczestniczy mieli również możliwość zapoznania się z różnego rodzaju grami w ramach wzajemnej wymiany doświadczeń.
SZKOLENIE NA TENERYFIE 10.2019
W październiku 2019 roku trzy nauczycielki naszej szkoły wyjechały na Teneryfę, gdzie wzięły udział w szkoleniu Erasmus+ ramach mobilności kadry edukacyjnej. Kurs nosił tytuł „Making the most of new technologies, apps and social media in the classroom”.
Podczas zajęć poznały około 30 aplikacji i stron internetowych (np. PhotoGrid, Magisto, Quizlet, Socrative, TedEd, Edpuzzle, Weebly, Edmodo, Pinterest, Twitter, Padlet, Snapseed, Explain Everything) możliwych do wykorzystania w procesie edukacyjnym.
Największym atutem szkolenia była codzienna praktyka zastosowania poznanych aplikacji. Mamy nadzieję, że używane przez nauczycieli nowe aplikacje zaktywizują naszych uczniów na lekcjach. Cennym doświadczeniem była także możliwość wymiany dobrych praktyk między nauczycielkami i nauczycielami z krajów europejskich, którzy wzięli udział w tym szkoleniu.