Autorki: Anna Jamróz – Kowal, Beata Kadłubowska
Temat: Lapbookowa nauka – cztery pory roku
Przedmiot: zajęcia edukacji wczesnoszkolnej klasa I oraz klasa II
Rodzaj innowacji: programowo -metodyczna
Data wprowadzenia: wrzesień 2021
Data zakończenia: czerwiec 2022
Cele wprowadzenia innowacji:
Innowacja ma zapewnić wysoką jakość kształcenia z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest uporządkowanie, systematyzowanie i utrwalania wiadomości o porach roku.
Opis innowacji:
Wstęp:
Lapbook to rodzaj teczki tematycznej i obrazkowej mapy myśli, w której umieszcza się informacje, ciekawostki, zadania i zagadki na wybrany temat. To wszystko jest przedstawione w ciekawej formie graficznej: przegródek, kieszonek, zakładek, harmonijek czy mini-książeczek.
Cele innowacji:
Metody pracy:
Formy pracy:
Wykorzystywane narzędzia dydaktyczne:
Korzyści wdrożenia innowacji (przewidywane osiągnięcia):
Uczniowie:
Tematyka lapbooków
JESIEŃ
– Dary jesieni
– Jesienna pogoda
– Jesienią w lesie
ZIMA
– Zimowa pogoda
– Sporty zimowe
– Bezpieczna zima
– Zwierzęta przygotowują się do zimy
WIOSNA
– Zwiastuny wiosny
– Wiosenne porządki
LATO
– Lato na polach i łąkach
– Bezpieczne wakacje
Czas realizacji
JESIEŃ- październik
ZIMA- styczeń
WIOSNA- marzec
LATO- czerwiec
Ewaluacja, wnioski, zalecenia na przyszłość:
W ramach ewaluacji wdrożonej innowacji prowadzona będzie obserwacja pracy uczniów. Pozwoli ona ocenić stopień realizacji założonych celów, wyciągnąć wnioski i podjąć decyzję
o ewentualnym kontynuowaniu innowacji w kolejnym roku szkolnym. Narzędziem do ewaluacji będzie też ankieta dla uczniów i rodziców.